duminică, 7 martie 2010

“Chis TV” the best

Ieri-seara m-am distrat foarte tare cu “Chis TV”, dupa mine cel mai tare proiect de televiziune dintre cele care au aparut sau se anunta sa apara la Chisinau. Am vazut ultimele doua episoade (3 si 4) mai de problema, dar la fel de inginioase si vesele ca si primele doua. (Pentru amatori “Chis TV” se vede doar pe posmotrel.eu). Dupa parodiile de la Hancesti (fenomenala) si cea din Valea Morilor , reporterii “Chis” (adica din Chisinau), au coborat in satele noastre dragi – au fost la Solonceni, Rezina, sau in satul in care a circulat in anii 90 un trolebuz pana la ferma, si la Rezervatia “Padurea Domneasca”, unde cresc si se inmultesc zimbrii moldovenesti. Dupa distractie mi-am adus aminte ca am mai vazut asa ceva cu cativa ani in urma. La TVR 2, care nu se receptioneaza in RM, exista o emisiune care se cheama “D`ale lui Mitica”, moderata de celebrul actor Mitica Popescu. Emisiunea este saptamanala si are vreo patru subiecte de genul “Chis”, de exemplu, cum se indragostesc si isi fac curte pensionarii dintr-un azil de batrani din nu stiu ce sat, cum s-au certat vecinii din cauza unui vitel care a sarit gardul si a pascut lucerna etc. Modul de abordare este bazat pe imprevezibil, oamenii fiind surprinsi de camere si spun tot ce le trece prin cap. De fiecare data rezultatul devine interesant si vesel. Emisiunea este foarte apreciata peste Prut iata de ce cred ca proiectul poate fi vandut la una din televiziuni. Eu m-as uita la asa ceva. Sigur ca aici intervine si problema de etica. Am dreptul sa accentuiez ridicolul din comportamentul unor personaje (vezi seful de santier din Valea Morilor care cauta oase de mamut)? Dar asta cred ca o decide jurnalistul.

Spre deosebire de “D`ale lui Mitica”, unde exista mai multe voci (inserturi, in limbajul de televiziune), ultimile doua episoane ale “Chis” mi se par saracute. As fi vrut sa aud mai multi oameni din satele respectivele care sa vorbeasca asa cum ii duc capul. Asta e mica remarca. In rest, super ideea, bravo autorilor. Astept urmatorul episod.

P-S aici se poate vedea o bucata din “D`ale lui Mitica” http://www.youtube.com/watch?v=khAyjQKaonQ

Niciun comentariu: