joi, 18 septembrie 2008

Cum se face reclama la moldoveni?

In loc sa gandesca campanii publicitate interesante si slogane ingenioase cei care fac reclama la noi se rezuma la mult text sec, in cazul presei scrise, si slogane si spoturi copiate din alte parti spuse cu alte cuvinte, in cazul presei audiovizuale. Iata de ce cred ca ne aflam intr-o perioada preistorica a reclamei. Pana si anunturile publicitare din ziarele ante- si interbelice romanesti erau mult mai intersante. In RM lipsesc atat agentiile de publicitate, cat si oamenii care ar presta astfel de servicii (ori poate sunt atat de ocupati incat nu se fac vizibili). Pe mine, mare consumator de publicitate, ma enerveaza ceea ce vad si aud.

Astazi, de cele mai multe ori, cei care vor sa faca reclama contacteaza direct institutiile mass-media. Iar aici departamentele economice, daca exista, si agentii de publicitate fac legatura cu jurnalistii care trebuie sa ambaleze dorintele si ideile camanditarului. In rezultat avem numai reclama care unora li se pare "destepta" si cand zic acest lucru ma gandesc la sloganele oribile care sunt agatate la alina electronic din centru Chisinaului.

2 comentarii:

Andrei Spinu spunea...

Vreau sa intreb ceva ... Ce inseamna pentru tine "Reclame Interesante" ?

Multumesc

valentina basiul spunea...

pai, tre sa fie interesanta,nu calchieri sau traduceri din rusa care suna idiot in romana (asta la nivel de text).