luni, 13 octombrie 2008

Radu Beligan la "Profesionistii"

Sambata seara Eugenia Voda l-a avut invitat la "Profesionistii" pe cel mai mare actor roman in viata Radu Beligan. La cei aproape 90 de ani, dintre care 70 pe scena, Beligan a mai surprins inca o data frumos.

In timp ce basarabenii se distrau, daca nu erau deja beti, in Piata Marii Adunari Nationale, eu stateam cu gura cascata la televizor. Pentru mine emisiunea cu Beligan a fost cea mai mare sarbatoare in acea zi. Ultima data l-am vazut pe Beligan in 2005 pe scena Nationalului din Bucuresti in "Take, Ianke si Kadir". Am vazut de trei ori piesa si as mai vedea-o tot pe atatea ori. Aproape de sfarsitul ei a luat foc decorul. Actorii speriati au trebuit sa-si termine fortat piesa. Oricum au fost rasplatiti indoit cu aplauze.

Dar sa revin la "Profesionistii". Si la cei 90 de ani actorul a aratat cat de preocupat este de viitorul unei tari pe care n-a putut niciodata sa o paraseasca desi a avut mai multe ocazii. "Trebuie sa-i invatam pe tineri sa-si iubeasca tara pentru ca ei o sa o schimbe...", a zis el. De asemenea, a spus ca este ingrijorat de viata la tara. A povestit cum era pe vremea copilarii lui in satele din Moldova, cand profesorul si preotul erau motorul intelectual al satului. Bineintels ca a amintit si de rolurile frumoase dar si despre viata obisnuita de actor din perioada interbelica cu remarca "Of Doamne, am uitat sa traim bine."

La final mi-am zis ca daca nu avem si noi batranii nostri sa ni-i cumparam.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cind aveam TVR1 in Moldova ma uitam des la emisiunea Eugeniei Voda "Profisionistii", realizata cu adevarat profisionist...si cu invitati profisionisti pe masura...il admir si eu pe acest actor, cel putin pentru modelul sau, caci daca sincer n-am avut multe ocazii sa-l vad in scena, zic de televizor, caci in realitate nici nu mai zic..

Medicul-Sef spunea...

Am vazut si eu "Take, Ianke si Cadar" doar ca la televizor. Intr-adevar tare spectacolul.