miercuri, 11 februarie 2009

Cat de comozi sunt jurnalistii din Chisinau

Iaka eu nu-i inteleg pe multi colegi de ai mei ziaristi. Stau frumos acasa si a doua zi iti preiau stirea sau bucati din ea si o dau fara sa te citeze, ca si cum ei ar fi fost la fata locului. Am vazut ieri multi ziaristi la CEC da iaka pe cei care au semnat stiri astazi nu prea. Eu la facultate am invatat ca e corect sa citezi sursa de unde ai luat. Mi se pare mai grav la agentii, care trebuie sa fie primele cu informatia. Cum sa faci stire dintr-un gazet care apare cu intarzietre de o zi? Asta e Moldova pe care eu nu o accept, cu riscul ca lumea sa spuna ca inca mai am fite de Bucuresti.

M-a amuzat o chestie. Am postat pe blog toata lista PCRM, pentru ai ajuta pe colegii care nu facuse rost de ea si pentru ca totii curiosii s-o studieze. Din graba, am facut si prescurtari, gen Veronica Abramciuc, preşedintă la o Mişcare patriotică. Miscarea asta se mai numeste cumva dar eu chiar nu avusesem timp sa scriu toate balariile. Sau am scris somer la doi indivizi care figurau cu „temporar neangajat in campul muncii”. Lista a fost preluata de Unimedia, iar de la Unimedia a preluat-o un ziar concurent de-al TIMPULUI, care nu a citat nici prima, nici a doua sursa. Respectiv prescurtarile mele s-au dus si dincolo. Cam asa se face presa in Chisinau.

4 comentarii:

Anonim spunea...

tot asa am auzit daunazi la radiou ca presedintele tarii si-a numit succesorul, ca mai tirziu sa citesc pe net ca a fost o gluma spusa de un bloger si preluata drept adevar de catre agentiile de presa....

Anonim spunea...

si care-i treaba ta? ceri acum sa te citez sau cum? da, asa se face jurnalism in moldova. daca nu-ti place (si banuiesc ca asa este) atunci mergi in redactia care ti-a "luat" postul fara acord si cere socoteala. daca nici asa, intoarce-te la bucuresti.

Rodica Dumbraveanu spunea...

Chestia asta se intampla in toata republica, nu doar Chisinau.
Stiam despre asta inca de mic copil, urmarind cum pressa lucreaza. Asa facea si taica-meu, asa faceau si colegii lui.
Este o trista realitate.

dann spunea...

Iar eu la scoala am invatat cum se scrie corect. Oricum, esti bravo, continua tot asa :)